07. 05-lekcja w https://classroom.google.com
06. 05-lekcja w https://classroom.google.com
https://view.genial.ly/5eb32e826780410d5780fa8c/presentation-zakres-i-tresc-wyrazu
29.04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Życie jest cudem
1. Obejrzyjcie prezentację. Zapiszcie do zeszytu temat i krótką notatkę.
2. Odpowiedzcie na pytanie- Jak rozumiesz słowa Oskara, że trzeba stać się po trosze artystą, żeby docenić życie?
Miłego dnia:)
https://view.genial.ly/5eb1dec354415e0d3e4f55b7/presentation-untitled-genially
29.04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Oskar i przyjaciele.
Zapraszam Cię na lekcję- pracuj z prezentacją.
1. Wykonaj notatkę do zeszytu- Czy przyjaciele wpłynęli na życie Oskara?
2. Wybierz jeden z 5 aforyzmów i rozwiń go w wypowiedzi pisemnej odnosząc się do własnych przemyśleń i lektury. 100 słów- do 30.04
3. Wypowiedź prześlij w dokumencie google.
Powodzenia:)
https://view.genial.ly/5ea8979c72a1080d7cde6986/presentation-oskar-i-przyjaciele
22. 04-lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Jak w kilka dni przeżyć wszystko?
1. Zapisz temat dzisiejszej lekcji do zeszytu.
2. Obejrzyj prezentację do lekcji- wykonuj zadania w zeszycie.
3. Zwróć uwagę na ukryte informacje- interaktywne ikonki wskazują, na co należy kliknąć. W prawym górnym rogu prezentacji znajdziesz przycisk- jego włączenie pokaże, które elementy slajdu są interaktywne.
4. Na zaliczenie dzisiejszych zajęć- napisz w komentarzu swoje stanowisko (instrukcja w prezentacji)
Powodzenia. Czas na pracę – do 27.04
https://view.genial.ly/5e9f7b8415db6d0db109be15/presentation-oskar-i-pani-roza
17. 04- – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Poznajemy bohaterów książki Erica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”
15. 04– – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Czym jest styl i jak go rozpoznać?
1. Zapoznaj się z prezentacją na temat stylów.
https://view.genial.ly/5e963e3127cb3a0e107b2cac/presentation-style
2. Rozpoznaj, w jakim stylu zapisano zaprezentowane teksty (sprawdź w podpowiedziach, czy dobrze zrobiłeś?)
3. Zrób notatkę w formie graficznej do zeszytu.
4. Ostatnie trzy zadania wpisz do przygotowanego formularza google. Na zadanie czekam do piątku 17.04. Powodzenia:)
08. 04– – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : O czym gdaczą kury, czyli z lekkim przymrużeniem oka o Wielkanocy
1. Zapraszam na świąteczną lekcję- zapisz temat w zeszycie i rób notatki:)
https://view.genial.ly/5e8d5cbe2f4c5b0e170afa09/interactive-content-swiateczna-niespodzinka
2. Zapisz komentarz na zaliczenie obecności na zajęciach.
2 Linki poniżej przydadzą Ci się do wykonania świątecznego zadania. Powodzenia:)
https://www.youtube.com/watch?v=F939OPp054E
https://www.pizap.com/app/login
03. 04 – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Poznajemy kompozycję noweli na przykładzie „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.
1. Obejrzyj przygotowaną przeze mnie prezentację dotyczącą kompozycji noweli.
https://view.genial.ly/5e8657ad260c290e39953702/horizontal-infographic-timeline-latarnik-kompozycja-utworu
2. Zapisz do zeszytu elementy kompozycji noweli – rozwiń ją o przykłady z lektury. (możesz wykorzystać mój pomysł zapisu).
3. Zapisz komentarz do dzisiejszych zajęć.
4. Odczytaj z uczuciem Inwokację „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza i nagraj swoje wykonanie. Możesz użyć dowolnego rejestratora dźwięku (np. tego z linku poniżej- jeśli będziesz nagrywać przez komputer) lub aplikacji telefonu.
https://online-voice-recorder.com/pl/
5. Plik dźwiękowy prześlij przez classroom- do wtorku 07. 04.
01. 04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Dzieje Skawińskiego.
1.Sprawdź, czy dobrze znasz losy Skawińskiego.
2. Ułóż chronologicznie i podpisz ukryte w ikonach dzieje Skawińskiego- plik dostępny w classroom.
3. Na zaliczenie- 2ypełnij CV dla Skawińskiego, który stara się o pracę w Aspinvall- plik dostępny w classroom.
27. 03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :Poznajemy nowelę „Latarnik” Henryka Sienkiewicza.
1. Przeczytaj tekst „Latarnik” Henryka Sienkiewicza.- link do tekstu na „Wolne Lektury”
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/latarnik.html
2. Na podstawie noweli uzupełnij część karty pracy: informacje o Skawińskim, czas, miejsce akcji, bohaterowie, główny problem (resztą zajmiemy się na następnych lekcjach – jeśli nie możesz jej wydrukować- możesz narysować w zeszycie.
3. Przygotuj słownik określeń pasujących do Skawińskiego- wygląd, charakter, losy (np. zawody i zajęcia), miejsca. Stwórz z nich chmurę wyrazową w dowolnym programie do tworzenia chmur. Efekt swojej pracy zapisz i prześlij.
https://www.jasondavies.com/wordcloud/
4. Polecam Ci obejrzenie filmu na podstawie „Latarnika”. Link znajdziesz poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=BI1sGd1N38c
25. 03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :Archaizmy i neologizmy- czyli „cmentarz wyrazów zapomnianych” i „fabryka nowych słów”
1. Przeczytaj utwór Jana Kochanowskiego pt. „Zgoda” ze strony 187
2. Spróbuj przekształcić fragment tekstu na współczesną polszczyznę.
3. Przeczytaj informacje w ramce- str. 188, a następnie obejrzyj krótki film o archaizmach z portalu Scholaris.
http://scholaris.pl/resources/run/id/100437
4. Zapisz do zeszytu, czym jest archaizm- podaj kilka przykładów.
5. Przeciwieństwem archaizmów są neologizmy- zapisz do zeszytu krótką definicję neologizmu na podstawie podręcznika.
6. Obejrzyj skecz- wypisz z niego 10 neologizmów i je objaśnij.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=xIR_mWf-Hyw&feature=emb_logo
7 . Zadanie na podsumowanie – wybierz 1 neologizm i 1 archaizm w dowolnym programie wklej zdjęcie, które będzie odzwierciedleniem ich znaczenia. Dodaj podpis i oznaczenia.
Inspiracja:
https://view.genial.ly/5e7aa77ef9dc210d8ad6dd13/game-action-neologizmy
18. 03- przenosimy naukę do https://classroom.google.com/ do zobaczenia:)
Przydatne strony do nauki języka polskiego:
https://link.do/7MibP Powtórka przed egzaminem, testy CKE
dyktanda.pl Serwis umożliwia bezpłatną naukę ortografii. Aplikacja od razu wyświetla wynik z poprawności rozwiązanego dyktanda. Uczniowie którzy się zarejestrują i rozwiązują dyktanda będąc zalogowanym mają dostęp do historii swoich wyników w danym dyktandzie. Można w ten sposób mierzyć ich postępy w nauce.
16.03- https://www.smore.com/mwbte-zosta-w-domu-i
18. 03- przenosimy naukę do https://classroom.google.com/ do zobaczenia:)