07. 05– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji: Czy można się pogodzić ze śmiercią dziecka?
06. 05– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji: Poznajemy sylwetkę renesansowego twórcy Jana Kochanowskiego.
Wykonaj zadanie przeznaczone na dzisiaj- znajdź trzy informacje dotyczące życia, studiów, okresu dworskiego, twórczości Jana Kochanowskiego. Umieść je na padlecie, który do tego przygotowałam. Dodaj jedno zdjęcie- szczegółowe informacje w prezentacji- zapraszam.
https://padlet.com/zsppilawa/nnbz6xo0ikq8xdjc
https://view.genial.ly/5eb0973aa8079b0d8e50a5e5/presentation-treny
04. 05– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :„Lilije” Adama Mickiewicza – niezwykły świat ballad
https://view.genial.ly/5ea62fe4d407580db91f71e4/presentation-lilije-adam-mickiewicz
29. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Imiesłowy- sprawdź się!!!
Wypełnij przygotowany dla Ciebie formularz google dotyczący imiesłowów. Możesz podczas pracy korzystać z podręcznika i ćwiczeń, ale nie pomocy dorosłych.
Powodzenia:)
27. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :Nie ma zbrodni bez kary
22. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Stosujemy imiesłowy- o poprawności językowej.
20. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Poznajemy imiesłowy.
1. Wykonaj zadania związane z imiesłowami- prezentacja poniżej.
2. Do środy wykonaj zadania w epodręczniku- na zaliczenie.
https://view.genial.ly/5e9cdcb5124e5b0d7bde7a22/guide-poznajemy-imieslowy-cz1
https://epodreczniki.pl/a/imieslowy-i-ich-rodzaje/DN28lvu36
3. Dla Tych, którzy nie zrozumieli- czym są i jak tworzyć imiesłowy- nauczyciel na YT i całkiem niezła prezentacja- wrzucam poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=XJB9nDofIHg
https://www.youtube.com/watch?v=3qSB1KQAyA0
15. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : W niezwykłym świecie ballad- „Świtezianka” Adama Mickiewicza.
1. W lekturowniku zrób notatkę graficzną do utworu Świtezianka- podsyłam Ci w linku przykład karty graficznej wykonanej przez p. Sylwię Oszczyk- możesz go zmodyfikować.
Świtezianka
2. W drugiej części prezentacji zwrócę Twoją uwagę na ważne treści w utworze- pomoże Ci to wypełnić kartę pracy.
https://view.genial.ly/5e961e7a043e350e09f62779/horizontal-infographic-timeline-niezwykly-swiat-ballad
3. Na stronie epodręczniki udostępniłam Ci materiał o „Świteziance” Wykonaj ćwiczenia- nr 5, 11.
4. Napisz opowiadanie (200 słów) o dalszych losach Świtezianki- postaraj się oddać nastrój, który panował w balladzie. Swoją pracę napisz w edytorze google- Twoje zadanie. Masz czas do poniedziałku 20.04
08. 04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : O czym gdaczą kury, czyli z lekkim przymrużeniem oka o Wielkanocy
1. Zapraszam na świąteczną lekcję- zapisz temat w zeszycie i rób notatki:)
https://view.genial.ly/5e8d5cbe2f4c5b0e170afa09/interactive-content-swiateczna-niespodzinka
2. Zapisz komentarz na zaliczenie obecności na zajęciach.
2 Linki poniżej przydadzą Ci się do wykonania świątecznego zadania. Powodzenia:)
https://www.youtube.com/watch?v=F939OPp054E
https://www.pizap.com/app/login
06. 04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : „Jakiż to chłopiec piękny i młody…” – poznajemy balladę „Świtezianka” A. Mickiewicza (lekcja w lekturowniku)
1. Wykonaj zadania „Świtezianka”- link poniżej.
https://tiny.pl/7hsfz
2. Jaka muzyka mogłaby być ilustracją do ballady?
01. 04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
1. Napisz do zeszytu notatkę (np. w formie graficznej) dotyczącą pisowni partykuły „nie” z różnymi częściami mowy str. 244 w podręczniku.
2. Naucz się zasad.
3. Zagraj:)
https://wordwall.net/pl/resource/622672
https://wordwall.net/pl/resource/616135
4. Wypełnij 5 dowolnych ćwiczeń ze stron 75-79 (II część ćwiczeń)- 1 z nich jest interaktywne:)
5. Napisz w komentarzu na zaliczenie zajęć sensowne zdanie, w którym użyjesz jak największej liczby wyrazów z nie:)
30. 03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Zadbajmy o relacje
1.Zapoznaj się z formami publicystycznymi i wskazówkami dla młodych dziennikarzy.
http://www.juniormedia.pl/poradnik
2. Wybierz formę, która najbardziej Ci odpowiada i wykonaj pracę na temat, który zaproponowałaś podczas klasowej „burzy mózgów”- jeśli nie masz tematu- poproś o niego grupę lub nauczyciela.
3. Wszystkie prace połączymy we wspólną gazetkę.
25. 03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Relacje rodzinne
1. Przeczytaj tekst pt. „Buba” Barbary Kosmowskiej- podręcznik str. 185- 187
2. Zastanówcie się i odpowiedzcie pisemnie na pytanie- czego chciał każdy z członków rodziny i jak traktował innych:
-dziadek
– mama
– ojciec
– Buba
3. W komunikacji międzyludzkiej ważne są relacje, odczucia, ale i komunikaty niewerbalne- czyli to co dodatkowo przekazujemy za pomocą gestów, mimiki. Zakręć kołem ruletki i znajdź zdjęcie, które będzie pasowało do tej emocji. Wklej to zdjęcie do naszej wspólnej prezentacji- koniecznie z podpisem.
ruletka- https://wordwall.net/pl/resource/1056035/emocje
prezentacja- https://tiny.pl/tzbms
4. Buba tak mówi o swoich rodzicach „Sprawiali wrażenie dalekich i niedostępnych. Jakby niewidzialnymi kartami grali w brydża, nieświadomi, że obok nich toczy się jakieś inne życie. A najgorsze było to, że w tego wyimaginowanego brydża jej, Buby, rodzice grali… osobno”- jak myślisz, dlaczego tak sądzi?Zapisz swój komentarz do zeszytu.
5. Zaproponuj, coś co zbliży członków rodziny (burza mózgów). Zastosuj swój pomysł- napisz w zeszycie jak go zrealizowałeś. (może na przykład wieczór gier planszowych)
od 18. 03- przenosimy naukę do https://classroom.google.com/ do zobaczenia codziennie:) kody do zajęć podaję w grupach na messengerze.
16. 03– https://www.smore.com/c3bv9-zaczynamy-od-powt-rki