08.05
Dzień dobry
Proszę wpisać w Google men.gov.pl zdalne lekcje , wybrać klasę 6, przedmiot – język polski i odszukać temat – Jak mówimy o uczuciach? Barbara Kosmowska ” Złota rybka”.
Proszę zapoznać się z materiałem lekcyjnym.
Temat : Jak mówimy o uczuciach? Barbara Kosmowska ” Złota rybka”.
Proszę dopisać własne zakończenie utworu .
Wyjaśnijcie, do jakich postaci odnoszą się sformułowania:
Bardzo Rozpieszczona Jedynaczka , Miss Lata
Tym razem proszę nie odsyłać do mnie zadania.
Pozdrawiam
07.05
Dzień dobry
Temat lekcji : Ćwiczenia w określaniu rodzaju podmiotu w zdaniu.
Zadanie – Przepisz podane zdania do zeszytu. W każdym zdaniu podkreśl podmiot i nazwij go.
1. Kasia dostała w prezencie urodzinowym małego pieska.
2. Pszczoły, osy i motyle należą do owadów.
3. Nie myśleli o nagrodzie.
4. Kotek miauczał żałośnie.
5. Rodziców nie było na przyjęciu.
6. Filip, Antek i Szymon rzucali piłką.
7. Uciekłam z krzykiem.
8. Lat każdemu z nas przybywa.
Zadanie : Napisz po 2 zdania z każdym rodzajem podmiotu. Podkreśl podmioty i nazwij je.
Zadań na razie proszę nie przysyłać.
Pozdrawiam
06.05
Rodzaje podmiotów04.05
Dzień dobry
Dzisiaj obejrzyjcie inscenizację Bajek… Stanisława Lema , zaproponowaną na portalu men.gov.pl zdalne lekcje.
Wpiszcie w Google men.gov.pl zdalne lekcje, wybierzcie klasę 6 i przedmiot – język polski. Odnajdźcie lekcję : Piątek w teatrze- ” Bajki robotów” w Miejskim Teatrze Miniatur w Gdańsku.
Temat lekcji : Świat przyszłości na podstawie ” Bajek robotów” S. Lema.
Notatka w zeszycie
Napiszcie krótką notatkę po obejrzeniu inscenizacji. Odpowiedzcie na pytania :
– Gdzie odbyło się przedstawienie?
– Co Ci się spodobało, a co nie nie? Uzasadnij.
– W jaki sposób oceniasz: muzykę, kostiumy, grę aktorów, rekwizyty ?
– Czy wprowadziłbyś dodatkowe efekty ? Jeśli tak, to jakie? Jeśli nie, to dlaczego?
– Czy przedstawienie jest ciekawe?
Zadanie
Wybierzcie dowolną postać z ” Bajek robotów” S. Lema i napiszcie opowiadanie – Moja niesamowita przygoda z….
Termin – 11 maja.
Pamiętajcie o starannym napisaniu prac ( może być wersja komputerowa) i podziale na akapity. Prace mają być samodzielne!
Pozdrawiam
W razie pytań, wątpliwości, piszcie do mnie na mariaglod306@gmail.com
Pozdrawiam!
30 .04
27 .04
język polski, klasa VI 27.0423 .04
Dzień dobry!
Ćwiczymy umiejętność określania rodzaju okolicznika oraz poprawnego użycia go w zdaniu.
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat lekcji : Jak? Gdzie? Kiedy? Dlaczego? Okolicznik detektywem.
Zuchwały złodziej. Kradzież cennego obrazu Leonarda da Vinci. Najlepszy system alarmowy w muzeum… Oto tło, w którym rozegrają się wydarzenia.
Dopiszcie dalszą część historyjki. Użyjcie możliwie jak najwięcej różnego rodzaju okoliczników. Podkreślcie je w zdaniach i określcie , jakie rodzaje okoliczników zastosowaliście. Pamiętajcie, że zdania muszą być spójne, logiczne. To od Was zależy, w jaki sposób złodziej ukradnie cenny obraz, co się z nim stanie, czy uda mu się uciec z muzeum?
Wczoraj wieczorem doszło do niebywałego wydarzenia!
Prace proszę przysłać do mnie. Termin – 30 kwietnia
Pozdrawiam
20. 04
Dzień dobry!
Proszę wpisać w Google men.gov.pl zdalne lekcje, odnaleźć klasę 6, a następnie wybrać przedmiot – język polski i odszukać temat : O każdej okoliczności – okolicznik.
Proszę wykonać ćwiczenia z e- podręcznika : 1,2,3,4,5.
Notatka w zeszycie – proszę o przepisanie z podręcznika ( str.273) wiadomości o okoliczniku ( rodzaje okoliczników i pytania, na które odpowiadają).
Proszę zapisać w zeszycie podane zdania i podkreślić okoliczniki oraz określić, jakie to okoliczniki. Odpowiedzi przyślijcie do mnie do 23 kwietnia.
1. Wróciłem zmęczony do domu.
2. Odrobię zadanie domowe jutro.
3. Wykonam swoją pracę starannie.
4. Kasia była nieobecna w szkole z powodu choroby.
5.Wojtek poszedł do sklepu po bułki.
6.Wczoraj w szkole było niezwykle wesoło.
7.Ania wygląda dziś wyjątkowo ładnie.
8. Jurek mimo trudności osiągnął sukces. 9.
9. W razie kłopotów przyjaciel zawsze pomoże.
Pozdrawiam Was serdecznie!
16. 04
Dzień dobry !
Proszę wpisać w Google men.gov.pl zdalne lekcje , wybrać klasę szóstą, następnie przedmiot język polski i odszukać temat : Jak powstaje film?
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat : Jak powstaje film?
Notatki w zeszycie – ćwiczenia : 1, 4, 7.
Proszę o wykonanie i odesłanie do mnie zadań na ocenę : 3, 8, 11. ( termin – do 20 kwietnia).
06. 04
Proszę wpisać w przeglądarce Google men.gov.pl zdalne lekcje. Następnie znaleźć klasę 5 i wybrać przedmiot język polski.
Proszę odszukać temat : Bolesław Prus „Katarynka”.
Proszę zapoznać się z materiałem do zajęć oraz materiałem dodatkowym 1 i 2.
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat : Inny – nie znaczy gorszy . Bolesław Prus ” Katarynka”.
Notatka w zeszycie :
Nowela – to zwykle jednowątkowy utwór, różniący się od opowiadania wyraźnie zaznaczonym punktem kulminacyjnym oraz zazwyczaj zaskakującym zakończeniem ( puentą), która zawiera sformułowanie o charakterze podsumowania.
Punkt kulminacyjny – w utworze literackim to zdarzenie ( lub kilka zdarzeń) o największym napięciu emocjonalnym, które prowadzi do zmiany biegu akcji.
Na podstawie noweli proszę określić, jakie wydarzenie tworzy punkt kulminacyjny.
Zadanie z lekcji ( na ocenę!)
Wyobraź sobie, że od Ciebie zależy zlikwidowanie barier dla niewidomych. Napisz, co mógłbyś zmienić, aby ułatwić im życie. ( 10 – 15 punktów). Możesz wykorzystać materiał dodatkowy nr 1
W razie pytań, wątpliwości piszcie do mnie na mariaglod306@gmail.com
20. 03.
Proszę przeczytać z podręcznika – ” Hymn harcerski” ( str.257)
Na podstawie prawa harcerskiego ( podręcznik, str.258) odpowiedz na pytanie ( w zeszycie) –
Jakie cechy średniowiecznego rycerza zostały zawarte w prawie harcerskim?
Zachęcam do wysłuchania hymnu harcerskiego ( youtube,) Piosenki harcerskie- Wszystko, co nasze Polsce oddamy.
23. 03
Z polskich opowieści.
Dzień dobry. Zaczynamy nowy tydzień powtórzeniem . Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym : Z polskich opowieści.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PynLc5zaH
Notatka w zeszycie : ćwiczenie 5. Proszę nie wykonywać ćwiczenia :6,2,7.
Zadanie domowe ( na ocenę!) na 27.III Napisz opowieść o wybranym przez Ciebie ciekawym miejscu w okolicy. Pamiętaj o akapitach. Zadanie można zapisać jako legendę.
Liczę na ciekawe prace. Wiem, że pomysłów Wam nie brakuje!!!
24. 03
Związek związkowi nierówny , tu poboczny, a tam główny.
Dzień dobry. Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym : Związek związkowi nierówny, tu poboczny, a tam główny.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/Pg9rRt6zY
Notatka w zeszycie : Przepisz, czym jest związek główny, a czym związki poboczne.
Zadanie domowe ( w zeszycie) . Ćwiczenie 6.
25. 03
Podmiot i orzeczenie – szybkie przypomnienie.
Dzień dobry. Szybka powtórka! Proszę przepisać temat do zeszytu przedmiotowego.
Temat: Podmiot i orzeczenie – szybkie przypomnienie.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PonyMaJvm
Notatka w zeszycie : Przepisz, czym jest podmiot i orzeczenie.
Tym razem bez zadania domowego.
26. 03
Przecinek, kropka, myślnik, wykrzyknik, pytajnik- co krok.
Dzień dobry. Dzisiaj znaki interpunkcyjne. Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym.
Temat : Przecinek, kropka, myślnik, wykrzyknik, pytajnik – co krok.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PoUUGmlAJ
Notatka w zeszycie : Zapamiętaj! ( przepisz).
Ćwiczenie 3 – w zeszycie.
27. 03
Do pełna dopełniam- dopełnienie.
Dzień dobry. Przechodzimy do dopełnienia. Omawialiście tę część zdania w 5 klasie.
Proszę zapisać temat : Do pełna dopełniam – dopełnienie.
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PfbJ9fkO4
Notatka w zeszycie : Przepisz – Zapamiętaj!
Ćwiczenie 2.