08.05
Dzień dobry
Zapraszam do wysłuchania, obejrzenia legendy ” Złota kaczka”.
Temat : Artur Oppman ” Złota kaczka”.
Proszę wpisać w Google men.gov.pl zdalne lekcje, wybrać klasę 5, przedmiot – język polski i odszukać temat : Artur Oppman ” Złota kaczka”.
Proszę zapoznać się z materiałem lekcyjnym.
Dzisiaj bez zadania.
Pozdrawiam
07.05
Dzień dobry
Temat lekcji : Ćwiczenia w określaniu rodzaju podmiotu w zdaniu.
Zadanie – Przepisz podane zdania do zeszytu. W każdym zdaniu podkreśl podmiot i nazwij go.
1. Kasia dostała w prezencie urodzinowym małego pieska.
2. Pszczoły, osy i motyle należą do owadów.
3. Nie myśleli o nagrodzie.
4. Kotek miauczał żałośnie.
5. Rodziców nie było na przyjęciu.
6. Filip, Antek i Szymon rzucali piłką.
7. Uciekłam z krzykiem.
8. Lat każdemu z nas przybywa.
Zadanie : Napisz po 2 zdania z każdym rodzajem podmiotu. Podkreśl podmioty i nazwij je.
Zadań na razie proszę nie przysyłać.
Pozdrawiam
06.05
Rodzaje podmiotów04. 05
Dzień dobry
Dzisiaj lekcja poświęcona bohaterowi lektury – Stasiowi Tarkowskiemu.
Przypominamy poznaną już formę wypowiedzi pisemnej – charakterystykę.
Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym : Staś Tarkowski – rycerz bez skazy.
Pisaliście charakterystyki bohaterów z różnych lektur. Dzisiaj – charakterystyka Stasia Tarkowskiego.
Notatka w zeszycie
W jaki sposób napisać charakterystykę?
Wstęp
– przedstawienie postaci ( imię i nazwisko, kim jest, ile ma lat, gdzie mieszka);
Rozwinięcie
– wygląd zewnętrzny : kolor oczu, włosów, kształt i rysy twarzy, wzrost, budowa ciała, sposób poruszania się, mówienia, sposób ubierania się,
ogólne wrażenie ( np. sympatyczny);
– cechy usposobienia : wrażliwe, optymistyczne., przekorne, łagodne…
– cechy charakteru wynikające z :
* cech umysłu: zdolny, spostrzegawczy….
* stosunku do samego siebie : krytyczny wobec siebie, wymagający wiele od siebie…
* stosunku do innych ludzi : serdeczny, ciepły, życzliwy…
* stosunku do obowiązków : odpowiedzialny, pracowity, sumienny…
* stosunku do przyrody : dostrzegający piękno przyrody, lubiący zwierzęta…
– umiejętności : szybko biega…
– zainteresowania ;
Zakończenie :
Twoja ocena postaci – chciałbym mieć takiego kolegę, ponieważ.., podziwiam go za…, mógłby zostać moim przyjacielem…
Zadanie : Napisz charakterystykę Stasia Tarkowskiego . Postaraj się przedstawić go w taki sposób, jakbyś pisał o swoim koledze, którego znasz. Termin – 11 maja.
Pamiętajcie, że powinniście podzielić pracę na akapity.
Nie możecie tylko wyliczyć cech bohatera, powinniście podać przykłady z lektury na ich potwierdzenie.
Czekam na ciekawe prace.
Oto pomoc dla Was ! Mam nadzieję, że z taką kartą pracy będzie się milej pracowało…
Karta pracy- język polski klasa V27.04
Dzień dobry
Pracujemy z lekturą Henryka Sienkiewicza ” W pustyni i w puszczy”.
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat lekcji : Wyprawa do egzotycznego świata.
Lekcja została przewidziana na dwie godziny lekcyjne.
Proszę przeczytać informacje zamieszczone w materiałach dla ucznia:
– Informacje historyczne o powstaniu w Sudanie;
– Cytaty pomagające określić czas i miejsce akcji.
Na podstawie informacji, proszę uzupełnić :
– wzór plakatu:
– kartę pracy numer 2 – Niezwykłe miesiące,
– kartę pracy numer 3 – Czarny ląd,
– kartę pracy numer 4 – Dobrzy i źli na kartach powieści.
Zadanie dla chętnych
Karta pracy numer 1 – Henryk Sienkiewicz.
Pracujcie spokojnie. Termin oddania – 6 maja.
Powodzenia
Pozdrawiam
Karta pracy nr 1,2 - Henryk Sienkiewicz
Karta pracy nr 3, 4 Czarny Ląd
materiały dla ucznia - Sienkiewicz
23. 04
Dzień dobry !
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat lekcji : Czas i miejsce wydarzeń. Henryk Sienkiewicz ” W pustyni i w puszczy”.
Proszę, abyście na podstawie książki, filmu ( jeśli ktoś z Was nie posiada lektury w domu), zastanowili się nad odpowiedziami na pytania.
Będą nam potrzebne. W przyszłym tygodniu zaczniemy omawianie lektury z wykorzystaniem kart pracy.
1. Na podstawie jakich informacji zawartych w lekturze możemy określić czas, w którym rozgrywają się wydarzenia?
2. Jakie elementy świata przedstawionego w powieści świadczą o tym, że akcja rozgrywa się na danym kontynencie, w konkretnym państwie?
Pamiętajcie, że podpowiedzi znajdują się w poprzedniej lekcji!
Pozdrawiam
22. 04
Dzień dobry !
Dalej pracujemy z lekturą ” W pustyni i w puszczy” .
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat lekcji : Uwaga! Sensacja! Porwanie dzieci!
Wojska Wielkiej Brytanii wkroczyły do Egiptu. Przejęły kontrolę nad budową Kanału Sueskiego, który łączy Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym.
Przy budowie tego kanału pracują ojcowie Stasia i Nel. Dzieciom zagraża niebezpieczeństwo!
Komuś bardzo zależy na porwaniu dzieci! Komu i dlaczego? Czy porwanie uda się? Co stanie się z Nel i Stasiem?
Oto Wasze zadania !
Do podanych ikon ( Ikony- "W pustyni i w puszczy" ) ułóżcie zdania związane tematycznie z treścią lektury .
Wymyślcie i narysujcie cztery swoje ikony, podpiszcie je. Pamiętajcie, że muszą one uzupełniać te wcześniejsze.
Zadania proszę odesłać do mnie ( do 30 kwietnia).
Miłej pracy!
20.04. 2020r.
Dzień dobry!
Temat lekcji : Afryka Stasia i Nel.
Zaczynamy omawianie lektury ” W pustyni i w puszczy”. W ramach ” rozgrzewki” proszę zaprojektować i wykonać plakat pod tytułem ” Afryka Stasia i Nel”.
Dowolna technika i format. Przemyślcie, co widzieli bohaterowie lektury ( zwierzęta, roślinność, jakie kolory dominowały, mieszkańcy Afryki). Zdjęcia plakatów proszę odesłać do mnie do 27 kwietnia. Proszę o staranne wykonanie prac.
Liczę na ciekawe plakaty!
Pozdrawiam Was serdecznie!!!
17.04. 2020r.
Dzień dobry !
Pani Nikola znalazła link do filmu „ W pustyni i w puszczy”.
Obejrzyjcie ekranizację lektury. Jeśli macie lekturę w domu, to przeczytajcie ją .
Temat : Oglądamy film „ W pustyni i w puszczy”.
W przyszłym tygodniu zaczniemy pracę z lekturą.!!!
Pozdrawiam !
15.04.2020r.
Dzień dobry !
Dzisiaj przypomnimy wiadomości o gatunkach filmowych.
Proszę wpisać w Google men.gov.pl zdalne lekcje , wybrać klasę 5, przedmiot – język polski i odszukać temat: Gatunki filmowe.
Proszę wpisać temat do zeszytu przedmiotowego – Gatunki filmowe.
Notatka w zeszycie : ćwiczenie 7.
Proszę nie wykonywać ćwiczeń :5,8,9,10,12.
Proszę o odesłanie zadań na ocenę : ćwiczenie 6, 11 . Zadanie : Narysuj cztery kadry z Twojego ulubionego filmu. Podaj tytuł filmu. (Wszystkie zadania na 20.04.2020r.)
07. 04
Dzień dobry
Dalej pracujemy z nowelą Bolesława Prusa ” Katarynka”. Tekst odnosi się do wcześniejszej lekcji języka polskiego ( lekcja poniedziałkowa). Nowelę znajdziecie także w podręczniku ( str.303-314).
Temat : Losy niewidomej dziewczynki.
Na podstawie tekstu odpowiedzcie na pytania :
1. Dlaczego dziewczynka straciła wzrok?
2.W którym momencie dowiadujemy się o jej niepełnosprawności?
3.Dlaczego Pan Tomasz nie zauważył od razu, że jego mała sąsiadka jest niewidoma?
Zadanie
Przeczytaj zakończenie noweli. Dopisz, w jaki sposób mogły potoczyć się dalsze losy dziewczynki.
Proszę o wysłanie do mnie odpowiedzi i zadania ( po świętach).
06. 04
Proszę wpisać w przeglądarce Google men.gov.pl zdalne lekcje. Następnie znaleźć klasę 5 i wybrać przedmiot język polski.
Proszę odszukać temat : Bolesław Prus „Katarynka”.
Proszę zapoznać się z materiałem do zajęć oraz materiałem dodatkowym 1 i 2.
Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat : Inny – nie znaczy gorszy . Bolesław Prus ” Katarynka”.
Notatka w zeszycie :
Nowela – to zwykle jednowątkowy utwór, różniący się od opowiadania wyraźnie zaznaczonym punktem kulminacyjnym oraz zazwyczaj zaskakującym zakończeniem ( puentą), która zawiera sformułowanie o charakterze podsumowania.
Punkt kulminacyjny – w utworze literackim to zdarzenie ( lub kilka zdarzeń) o największym napięciu emocjonalnym, które prowadzi do zmiany biegu akcji.
Na podstawie noweli proszę określić, jakie wydarzenie tworzy punkt kulminacyjny.
Zadanie z lekcji ( na ocenę!)
Wyobraź sobie, że od Ciebie zależy zlikwidowanie barier dla niewidomych. Napisz, co mógłbyś zmienić, aby ułatwić im życie. ( 10 – 15 punktów). Możesz wykorzystać materiał dodatkowy nr 1
W razie pytań, wątpliwości piszcie do mnie na mariaglod306@gmail.com
20. 03
Proszę przeczytać mit ” Syzyf” ( podręcznik, str.268 – 269).
Zachęcam do obejrzenia mitu Syzyf ( Bajanie na ścianie) – youtube
23. 03
Hrabia i chińska herbata.
Dzień dobry. Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym : Hrabia i chińska herbata.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PjnYpN9kj
Notatka w zeszycie : Zapamiętaj! Ćwiczenia : 1,2,6. Ćwiczenie 9 dla chętnych.
24.03
Bez sensu cienia nie ma wypowiedzenia
Dzień dobry. Mała powtórka! Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym temat lekcji.
Temat: Bez sensu cienia nie ma wypowiedzenia. Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/Pd4KXPKPj
Notatka w zeszycie : Zapamiętaj! ( przepisać).
Proszę nie wykonywać ćwiczeń : 4,6.
25. 03
Parasol
Dzień dobry. Dzisiaj trochę zabawy! Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym : Parasol.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki pl. Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PadMaS6rm
Notatka w zeszycie : ćwiczenie 4, 6, 8 .
Zadanie domowe : Napisz historyjkę, w której przedmiot codziennego użytku ( marzy, czuje, myśli)
i przeżywa niesamowitą przygodę. Praca zostanie oceniona.- 30. 03
Pamiętajcie, że w Was wierzę i wiem, jakie ciekawe macie pomysły!!!
W razie pytań, wątpliwości piszcie do mnie na mariaglod306@gmail.com
26. 03
Fragment krajobrazu
Dzień dobry. Dzisiaj temat połączony z plastyką. Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym
Fragment krajobrazu. Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/P1bQ5fD1P
Notatka w zeszycie : Zapamiętaj! ( przepisać).
Zadanie domowe ( na ocenę!) Ćwiczenie 6 – na kartce. Pamiętajcie o kolorach i legendzie!
27. 03
Urzekające rzęsy żaby Bożenki
Dzień dobry. Zabawa z ortografią! Proszę zapisać temat w zeszycie przedmiotowym :
Urzekające rzęsy żaby Bożenki, czyli „rz” „ż”.
Lekcja znajduje się na portalu epodreczniki.pl
Proszę kliknąć link, aby wyświetlić zawartość.
https://epodreczniki.pl/b/PoUyYN55A
Notatka w zeszycie : ćwiczenie 2, 11. Proszę opuścić ćwiczenia : 6, 10, 14.
Zadanie domowe – ćwiczenia 12,13 ( w zeszycie).