07. 05– lekcja w https://classroom.google.com
Dzisiaj na lekcji pracujesz z podręcznikiem- przygotuj go. Znajdź w podręczniku balladę Adama Mickiewicza „Pani Twardowska”
1. Obejrzyj prezentację- wykonuj zadania w niej przygotowane.
2. Zapisz notatkę do zeszytu.
3 Na zaliczenie dzisiejszych zajęć dopisz w komentarzu archaizm, którego nie ma w balladzie- a znajdziesz go w innym źródle. Wytłumacz, co oznacza.
Powodzenia:)
https://view.genial.ly/5eb2f76f1e57b80d8fc041d2/presentation-pan-twardowski
06. 05– lekcja w https://classroom.google.com
1. Dzień dobry- dzisiaj pracujesz z podręcznikiem i lekcją zamieszczoną na stronie GWO. Znajdź w podręczniku „Legendę o mikołajku nadmorskim”
2. Przejdź do linku, który umieściłam poniżej- wykonuj zadania wg poleceń.
3. Zapisz temat lekcji do zeszytu: „Legenda o mikołajku nadmorskim”
– zapisz pełnymi zdaniami odpowiedzi na pytania zad. 1/ 285
– zad.3/289
4. Jeśli chcesz- możesz obejrzeć animowaną opowieść „Bursztynowa korona”- link poniżej.
Dziękuję za pracę:)
https://gwo.pl/strony/2756/seo_link:hanna-zdzitowiecka-bursztynowa-korona
https://www.youtube.com/watch?v=IxBfDjO3KI4
04. 05– lekcja w https://classroom.google.com
04.05- Ciekawski pan Przysłowek.
Na dzisiejszych zajęciach poznamy kolejną część mowy- pracujcie z prezentacją, podręcznikiem na str.255-256 oraz druga częścią ćwiczeń- str. 68-72.
1. Obejrzyjcie prezentację i wykonajcie umieszczone w niej zadania.
2. Przygotujcie notatkę graficzną o przysłówku do zeszytu- przykłady znajdziecie w prezentacji.
3. Na podsumowanie zajęć wykonajcie udostępnione dla Was ćwiczenia na epodręcznikach.
Powodzenia:)
https://view.genial.ly/5ead66a9eacf4c0d6716abec/presentation-przyslowek
29. 04– lekcja w https://classroom.google.com
29.04- Czasownik się odmienia.
Wykonaj przygotowany dla Ciebie test o czasowniku- został udostępniony w classroom. Możesz korzystać z podręcznika i ćwiczeń, ale nie pomocy dorosłych. Powodzenia w samodzielnej pracy:)
27. 04– lekcja w https://classroom.google.com
27.04- Poznajemy czasownik
22. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : „O Bogumile i królowej pszczół”
1.Dzisiaj poznasz legendę- „O Bogumile i królowej pszczół”- przygotuj zeszyt, książkę, kredki i coś do pisania:)
2. W prezentacji ukrytych jest wiele interaktywnych elementów- bądź uważny.
3. Wykonuj zadania do zeszytu. Pochwal się swoją pracą na messengerze.
4.Na dzisiejszej lekcji dowiesz się wielu ciekawych rzeczy o Toruniu- na zaliczenie lekcji napisz w komentarzu ciekawostkę o Toruniu, której nie ma w mojej prezentacji- nie powtarzaj po innych i nie stosuj metody kopiuj-wklej z internetu.
Powodzenia:)
https://view.genial.ly/5e9f4a1ebc1ba60db204fb00/presentation-untitled-genially
15. 04– lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Co nazywa przymiotnik?
08. 04- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : O czym gdaczą kury, czyli z lekkim przymrużeniem oka o Wielkanocy
1. Zapraszam na świąteczną lekcję- zapisz temat w zeszycie i rób notatki:)
https://view.genial.ly/5e8d5cbe2f4c5b0e170afa09/interactive-content-swiateczna-niespodzinka
2. Zapisz komentarz na zaliczenie obecności na zajęciach.
3. Linki poniżej przydadzą Ci się do wykonania świątecznego zadania. Powodzenia:)
https://www.youtube.com/watch?v=F939OPp054E
https://www.pizap.com/app/login
06. 04- – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : W gościnie u Piasta Kołodzieja
1. Zapraszam Cię do poznania legendy „Piast” Cecyli Niewiadomskiej – podręcznik str. 278- 280
https://view.genial.ly/5e824979ee7ca10d8636cf2a/interactive-image-interactive-image
2. W epodręcznikach udostępniłam Ci materiał dotyczący legend- wykonaj go w wolnym czasie.Powodzenia:)
01. 04- – lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji : Ćwiczymy odmianę rzeczownika
1.Przećwicz odmianę rzeczownika- mam nadzieję, że Ci się spodoba:)
https://view.genial.ly/5e83a832d5aa510e328eda37/game-odmiana-przez-przypadki
2. Zadanie „Chmura rzeczowników” wykonaj z rzeczowników, które nazywają bliskie Ci osoby, są nazwami rzeczy, roślin, zwierząt z Twojego otoczenia, nazywają Twoje emocje. Utwórz konto – pobierz link z wykonanego zadania. Dodaj go po prawej stronie- prześlij do mnie. Chętnie zobaczę Twoją chmurę wyrazową.
https://wordart.com/
3.Przygotuj się do sprawdzianu z rzeczowników- w poniedziałek. Powodzenia:)
30.03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :Rzeczownik się odmienia.
1. W swoich ankietach używaliście rzeczowników- każdy z nich był w innej formie. To dowód na to, że rzeczowniki się odmieniają. Dzisiejsza lekcja będzie inna- przygotowałam dla Was nową formę lekcji- mam nadzieję, że się Wam spodoba:) Link poniżej….zapraszam:)
https://view.genial.ly/5e811729aafed90da9b94dbf/vertical-infographic-timeline-na-tropie-rzeczownika
2. Jeśli macie taką możliwość- wyślijcie do mnie zdjęcia swojego „Gangu przypadków”.
3. Nauczcie się przypadków, pytań i czasowników pomocniczych (w książce str. 202-203)
4. Dodatkowe materiały do ćwiczeń znajdziecie na platformie epodręczniki. Link poniżej:
https://epodreczniki.pl/a/nie-przypadkiem-jestem-przypadkiem/DzOxN5OoI
25. 03- lekcja w https://classroom.google.com
Temat lekcji :Co nazywa rzeczownik?
1. Obejrzyjcie krótką prezentację nt. rzeczownika- zróbcie z niej notatki do zeszytu.
https://link.do/FBhYF
2. Sprawdź, czy potrafisz- zagraj w rzeczowniki:)
https://link.do/qVXxB
3. Ćwiczenia na podsumowanie- wykonaj ćwiczenia nr 2/40, 3,4,5/41, 14/46, 15/47 i 16/48
4. Wpisz do zeszytu co najmniej 8 rzeczowników, które rozpoczynają się taką sama literą jak Twoje imię.
19. 03- przenosimy naukę do https://classroom.google.com/ do zobaczenia:)
18.03- od czwartku do soboty prowadź swój dziennik. Możesz się wzorować na dzienniczku Miziołka. Postaraj się, by Twoje wpisy nie były schematycznym wymienianiem kolejnych czynności (wstałem, umyłem się, zjadłem śniadanie), ale by były zabawnych opisem dnia. Pamiętaj- dziennik prowadzimy codziennie, zapisujemy daty. Możesz nadać zabawne (ale nieprzykre) przezwiska swoim bliskim (a może już takie macie?:)
Dzienniczek zapisuj w swoim lekturowniku. Powodzenia.
16. 03- https://www.smore.com/kwgh8-czy-mizio-ek-to-anio-ek