29. 04-lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Wykorzystujemy polecenie pętli.
1. Zapoznaj się z filmikiem, jak stosować polecenie pętli- filmik dotyczy starszej wersji programu scratch- program zmienił interfejs (wygląd) ale zasada działania pozostała niezmienna.
-> Pisak- to w nowej wersji programu pióro- znajdziesz go w rozszerzeniach, pod niebieskim przyciskiem w dolnym lewym rogu.
->Pętla- umożliwia nam powtórzenie wybranej czynności, dzięki niej kod programu jest krótszy, a my mniej się napracujemy:)
2. Twoim zadaniem będzie narysowanie w programie różnych figur geometrycznych- pięciokąta, kwadratu, prostokąta, sześciokąta
->w każdym skrypcie użyj pętli
-> wszystkie skrypty dotyczą jednego duszka- więc wykorzystujesz jeden projekt
->każdy skrypt wywołaj przez inne Zdarzenie (na filmiku jest to zielona flaga- u Ciebie duszek będzie rysował w jednym polu kilka figur, więc za każdym razem inicjujesz jego działanie innym sposobem- na przykład kwadrat- przez wciśnięcie przycisku k)
-> każda figura ma być narysowana pisakiem w innym kolorze i o innej grubości linii
5. Udostępnij (w Scratch przycisk udostępnij na górnym pasku i następnie kopiuj link) link do Twojej pracy poprzez classroom- Twoje zadania.
do 05.05. 2020.Zadanie dla chętnych:
Napisz program, który wykorzysta polecenie pętli w inny sposób.
https://drive.google.com/open?id=1sxUZl_S4iGSilngbypKlS2L9xo9TRiSG&authuser=2
22.04-lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Zakładamy konto na Scratch i tworzymy pierwszą grę.
1. Załóż swoje konto na Scratch.mit.edu – poniżej filmik instruktażowy (nie zapomnij zapisać swoich danych)
KONIECZNIE!!!! Potwierdź założenie konta na swojej skrzynce mailowej (otrzymasz mail z konta scratch)- jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz miał/-a możliwości udostępniać swoich programów.
2. Przygotuj grę „Pong”- polegająca na odbijaniu piłeczki- obejrzyj instruktaż. Możesz użyć własnego tła, zmienić kolor piłeczki i „paletki”- to dowód, że jesteś kreatywny:)
3. Udostępnij mi link do Twojej gry poprzez classroom- Twoje zadania. Obejrzyj, jak udostępnia się wykonany projekt scratch. do 28.04
4. Zadanie trudniejsze (dla chętnych): Stwórz grę na podstawie Pong, w której będą mogły grać dwie osoby.
https://www.youtube.com/watch?v=RWpBdSRf1HE
https://www.youtube.com/watch?v=r3djmiF5ND0
https://www.youtube.com/watch?v=WJVSXNkkfBU
15.04-– lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Wirtualne tablice
1. Obejrzyj, jak założyć wirtualną tablicę.
2. Dodaj swoją motywującą notatkę (w dowolnej formie- napis, zdjęcia, link, muzyka) do naszej wspólnej tablicy motywacyjnej „Dasz radę” – nadaj jej tytuł i podaj swoje dane- zadanie na zaliczenie dzisiejszych zajęć.
3. Załóż swoją wirtualną tablicę. Nadaj jej tytuł i umieść na niej co najmniej 10 notatek w rożnych formach. Może to być tablica prezentująca Twoją muzykę, ulubione książki, miejsca, które odwiedziłeś/-aś, złote myśli, Twój styl- użyj swojej wyobraźni:)
4. Link do Twojej tablicy oddaj na zaliczenia przez classroom – Twoje zadanie. Pamiętaj, że możesz jako właściciel padletu zablokować dodawanie notatek przez innych- MODYFIKUJ- ( opcja- Content Filtering) oraz filtrować niecenzuralne słowa (Content Filtering).
5. Czas na wykonanie zadania (swojej tablicy)- do 21 kwietnia.
08.04– lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Mój mówiący awatar
1. Dzisiaj nauczysz się, jak stworzyć swojego mówiącego awatara.
2. Przeczytaj instrukcję- pomoże Ci ona zacząć pracę w programie samodzielnie, bez moich podpowiedzi.- plik poniżej. Jeśli to nie pomoże- mam dla Ciebie „filmową” instrukcję. Powodzenia.
3. Załóż konto na www.voki.com – możesz zapisać swojego awatara i pobrać link do niego. Link wklej po prawej stronie- Twoje zadanie.
4. Pamiętaj, że w wersji bezpłatnej- basic (podstawowej) są dostępne tylko niektóre awatary- korzystaj z nich.
5. Napisz tekst, który mógłby powiedzieć Twój awatar o Tobie, ale nie zdradzić, jak się nazywasz. Możesz opowiedzieć o swoich cechach, zainteresowaniach… Zrobimy z tego zabawę „Zgadnij kto mówi”. Możesz skorzystać z głosu kobiecego lub męskiego.
6. Możesz zrobić swojego awatara na telefonie- bezpłatna aplikacja Bitmoji.
7. Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=AgS9cHoqido
https://www.voki.com/
01.04– lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Moja prezentacja- poznajemy darmowe programy do prezentacji
1.Przedstawiam Wam dwa programy do tworzenia prezentacji on line.
Są to aplikacje darmowe- wymagające jedynie założenia konta i zalogowania się.
https://prezi.com/
https://www.canva.com
2. Obejrzyjcie webinarium dla młodzieży- jak obsługiwać te programy.
https://www.youtube.com/watch?v=ZXiMhD313Yc
3. Przygotujcie własną prezentację- zaprezentujcie na niej siebie i swoje zainteresowania, plany na po kwarantannie. Prezentacja ma liczyć co najmniej 5 slajdów, na jej wykonanie masz tydzień- do 08. 04.
4. Link do prezentacji prześlijcie przez classroom.
25.03- lekcja w http://www.classroom.google.com
Temat: Razem w chmurach……Tworzymy wspólną prezentację.
1.W classroom stworzymy wspólną prezentację. Zapraszam Was do eksperymentu:
1. Zakręć kołem ruletki- i znajdź zdjęcie, które będzie pasowało do emocji.
https://wordwall.net/pl/resource/1056035/emocje
2 Wejdź do prezentacji „Emocje” klasy VI
3. Dodaj swój slajd- na pasku masz polecenie Slajd.
4. Wklej znalezione zdjęcie, dodaj podpisy i swoje imię.
16- 20. 03
Zachęcam Was do nabywania umiejętności programowania. Polecam strony, na których możecie się uczyć i rozwiązywać zagadki związane z programowaniem. Niektóre z tych stron znacie z naszych lekcji (jeśli nie pamiętacie loginu i hasła- napiszcie do mnie poprzez e-dziennik). Dobrej zabawy!
Khan Academy https://pl.khanacademy.org/computing
PixBlocks https://pixblocks.com/
Code.org https://code.org/